21 února, 2024

Ke smrti A. Navalného

Na smrti A. Navalného je strašlivý nejen způsob, jak zemřel, ale i to, že se nadále najde velmi mnoho lidí, kteří jsou schopni podporovat Putinův režim, obhajovat současné Rusko a navrhovat, abychom dali od Ukrajiny ruce pryč. Chce se mi napsat něco ve smyslu „to jste skutečně tak slepí“? Nevím, nerozumím jim. Je možné, že někoho tak moc dokáží zblbnout tzv. alternativní média nebo političtí či jiní guruové?

A. Navalnyj byl hrdina. Nemusel se vrátit do Ruska, přesto se vrátil, byť moc dobře věděl, do čeho jde. Někde jsem četl srovnání, že pro mnohé Rusy byl tím, kým byl pro mnohé Čechy Jan Palach. S tímto přirovnáním souhlasím. V dějinách občas přichází lidé, kteří jsou ochotni za svobodu přinést nejvyšší oběť a kteří svojí obětí dokáží pohnout druhými. Jak moc a zda se to stane v Rusku nevíme.
Chápu, že projevit v dnešním Rusku nesouhlas s režimem je obrovské riziko a odvaha. O to více ale můžeme podpořit Ukrajinu my, co jsme součástí svobodného světa. Lidé jako A. Navalnyj se stávají určitým svědomím, kdy si pokládáme otázky, co jsme za oblasti na kterých nám záleží, ochotni přinést za oběť my. Myslím, že v budoucnu toto bude platit čím dál více a pokud nebudeme ochotni přinést nic, může se stát, že o leccos přijdeme.
Možná nakonec i o svobodu, kterou stále považujeme za něco automatického…

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Chci se podělit se světem o to, jak Dr. Ajayi Veliký požehnal svými předky duchovní moc. Pomohl mi znovu sjednotit manželství s mým manželem, který se se mnou rozešel na 2 roky, snažila jsem se ho získat zpět a málem jsem to vzdala, ale doktor Ajayi mě dokázal znovu rozesmát. Dr Ajayi je skutečný kouzelník, s pomocí Dr. Ajayi také můžete získat svého ex zpět a žít navždy šťastný život. Kontaktní e-mail: drajayi1990@gmail.com nebo Whatsapp: +2347084887094